جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۳۷۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶

کشف قطار در دانشگاه الزهرا(س)

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخشی از برنامه کشف تهران این هفته به دانشگاه الزهرا(س) رفت و در محوطه قدیمی این دانشگاه به واگن قطاری برخورد که سالهاست بلا استفاده در گوشه‌ای رها شده است.
به گزارش شهر، احمد مسجدجامعی در حاشیه برنامه کشف تهران خود، روز جمعه 4 بهمن، در دانشگاه الزهرا(س) حضور یافت و از قسمت‌های مختلف این دانشگاه با حضور دکتر خزعلی - رئیس دانشگاه الزهرا(س) دیدن کرد.

براساس این گزارش، احمد مسجدجامعی در حاشیه این بازدید، با یک واگن قطاری مواجه شد که به گفته کارشناسان، از قدیمی‌ترین واگن‌های ایران است و پیش از این برای آموزش دانشجویان راه‌آهن مورد استفاده قرار می‌گرفته است.البته آوردن چنین واگن بزرگی آنهم به منطقه‌ای از تهران که از ریل آهن خبری نیست مایه بسی شگفتی است.


مسجدجامعی با حضور در کنار این واگن گفت: بهتر است این واگن بازسازی و از آن در فعالیت های فرهنگی دانشگاه الزهرا استفاده شود.

وی پیشنهاد داد تا این واگن پس از بازسازی به "کافه کتاب" تبدیل شود تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده داشته باشند.

کشف سنگاب قدیمی بالای سر مقبره مستوفی الممالک

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در بازدید از مقبره مستوفی الممالک، بر سر یک سنگاب قدیمی و تاریخی حاضر شد.

احمد مسجدجامعی، در برنامه کشف تهران که این هفته به منطقه 3 اختصاص داشت، در مقبره خانوادگی مستوفی الممالک حضور یافت.

این مقبره در داخل دانشگاه الزهرا(س) قرار دارد و از قدیمی‌ترین ساختمان‌های این دانشگاه محسوب می شود که مستوفی‌الممالک و برخی از اعضای خانواده وی در آن آرمیده‌اند.

مسجدجامعی در حین ورود به این مقبره با سنگابی با نقوش ویژه ایرانی مواجه شد. به گفته کارشناسان حاضر در محل، در ایام محرم در این سنگاب شربت درست می‌کرده‌اند و عزاداران امام حسین (ع) از آن می‌نوشیده‌اند.

سنگاب، ظرف سنگی بزرگی است که درگذشته آنرا از آب پرمی کردند و برای وضو گرفتن یا آشامیدن بکار می رفت. محل نصب سنگاب معمولاً درحیاط مسجد یا امامزاده بوده‌، ولی برحسب نیاز در سایر مکانهای عمومی هم از آن استفاده می‌شد.
نظر شما